Formålet med analysen har været at få afdækket, hvordan branchen kan gøre det nemmere for private investorer at få et overblik over markedet og deres investeringsmuligheder. Analysen, som er baseret på svar fra flere end 2.000 investorer, er den hidtil mest omfattende undersøgelse af sin art.
Fire centrale konklusioner fra undersøgelsen er:
1. De fleste investorer benytter banken og deres bankrådgiver, når de køber og sælger investeringsbeviser. Hovedparten er tilfreds med de informationer, de får af deres rådgiver i banken. 8 % af investorerne er ”ikke tilfredse” eller ”slet ikke tilfredse”.
Fire centrale konklusioner fra undersøgelsen er:
1. De fleste investorer benytter banken og deres bankrådgiver, når de køber og sælger investeringsbeviser. Hovedparten er tilfreds med de informationer, de får af deres rådgiver i banken. 8 % af investorerne er ”ikke tilfredse” eller ”slet ikke tilfredse”.
2. Investorerne er generelt tilfredse med mængden af information i forbindelse med investeringsbeviser og finder generelt, at informationerne er overskuelige og forståelige. 6 % er ”ikke tilfredse” eller ”slet ikke tilfredse”.
3. Investorerne har generelt stort behov for rådgivning og ønsker en individuel rådgivning i forhold til egen risikoprofil og økonomi.
4. De informationer, som skaber mest værdi for investorerne, er ”afkast efter omkostninger” og ”risikoen ved min investering”.