Høringssvar: Udkast til lovforslag om ændring af pensionsbeskatningsloven mv.

Publiceret 24-09-2021

Finans Danmark har afgivet høringssvar til Skatteministeriet om udkast til lovforslag om ændring af pensionsbeskatningsloven mv.

Finans Danmark noterer med tilfredshed, at lovforslaget indeholder en række præciseringer og lovtilpasninger, der skaber klarhed og nedbringer administrative byrder på flere områder.

Finans Danmark har imidlertid med bekymring noteret, at der i udkastet til ændring af pensionsbeskatningsloven er tilføjet relativt hårde sanktioner i relation til børneopsparing og selvpensioneringskonti, hvis der den 1. juli 2022 fortsat er placeret unoterede værdipapirer. Finans Danmark har spurgt til mulighederne for mindre omfattende sanktioner i forbindelse med fejlplaceringer mv.

Peter Schultz-Møller

Skattechef