Høringssvar til udkast til bekendtgørelse om lønpolitik og aflønning i pengeinstitutter m.fl.

Publiceret 10-03-2021

Høringssvar til bekendtgørelse om lønpolitik og aflønning i pengeinstitutter, realkreditinstitutter, fondsmæglerselskaber, investeringsforvaltningsselskaber, investeringsforeninger og visse holdingvirksomheder.

Finans Danmark er positive over for det nye regime for fondsmæglerselskaber, som skaber bedre balance mellem fondsmæglerselskabernes aktiviteter og risici og de tilsynsmæssige krav. Overordnet bør den danske regulering bidrage til at skabe den balance. Der er forhold, som begrunder danske særregler, da de skaber level playing field på tværs af den finansielle sektor i Danmark.

Finans Danmark støtter op om ens aflønningsregler på tværs af den finansielle sektor, da det netop bidrager til et level playing field i Danmark. Vi støtter derfor også, at de danske særregler på aflønningsområdet for fondsmæglerselskaber videreføres i bekendtgørelsen.

Marie-Louise Aldershvile

Chefkonsulent

For pressehenvendelser

Camilla Thorning

Pressechef

Høring over udkast til bekendtgørelse om lønpolitik og aflønning i pengeinstitutter m.fl.