Høringssvar: EU-Kommissionens udkast til direktiv om bæredygtighedsrapportering

Publiceret 23-06-2021

Finans Danmark tilslutter sig EU-Kommissionens høje ambitionsniveau

Finans Danmark tilslutter sig i høringssvar til EU-Kommissionen det høje ambitionsniveau i Kommissionens udkast til Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), herunder især fokus på at sikre konsistens mellem CSRD og kravene til den finansielle sektor. Vi opfordrer til, at det høje ambitionsniveau fastholdes i den videre politiske proces.

Vi giver herudover bemærkninger til tidsplanen for udvikling af de kommende standarder for bæredygtighedsrapportering, proportionalitet for små og mellemstore kreditinstitutter, ligesom vi foreslår, at den nuværende fleksibilitet vedrørende præsentation af bæredygtighedsrapporteringen fastholdes.

Martin Thygesen

Kontorchef