Høringssvar vedrørende særlige institutioners optagelse af lån m.v. og strategi for finansiel risikostyring

Publiceret 16-11-2020

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har 26. oktober 2020 sendt udkast til Bekendtgørelse om optagelse af lån m.v. og om strategi for finansiel risikostyring for institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse, institutioner for erhvervsrettet uddannelse og institutioner for forberedende grunduddannelse i høring.

I høringssvaret opfordrer Finans Danmark til, at en række konkrete formuleringer gøres mere klare, samt at der udarbejdes en vejledning eller et cirkulære til bekendtgørelsen. Dette vil være til stor hjælp i den dialog, kreditinstitutterne skal have med de konkrete institutioner, i bestræbelserne på sammen at finde de bedste egnede finansieringsløsninger.

Tina Oreskov

Kontorchef

For pressehenvendelser

Camilla Thorning