Høringssvar vedrørende EU-Kommissionens køreplan for en langsigtet vision for landdistrikterne

Publiceret 11-09-2020

Finans Danmark støtter EU-Kommissionens fokus på behovet for at etablere en langsigtet vision for landdistrikterne, og vi ser derfor positivt på den fremlagte køreplan.

Den finansielle sektor påvirker alle dele af samfundet og spiller derfor en vigtig rolle i forbindelse med udviklingen af landdistrikterne. Danske banker og realkreditinstitutter yder lån i alle dele af Danmark til finansiering af fast ejendom, og vi finder det vigtigt at sikre en sund udvikling i landdistrikterne, da dette er afgørende for sammenhængskraften i såvel Danmark som i den Europæiske Union.

I høringssvaret redegør Finans Danmark for en række af de strukturelle årsager til de udfordringer, som landdistrikterne står overfor i dag, og vi peger på vækst og udvikling som vejen frem i disse områder.

Peter Jayaswal

Direktør for ejendomsfinansiering

For pressehenvendelser

Camilla Thorning