Høringssvar til funktionen af Organised Trading Facilities (OTF)

Publiceret 01-12-2020

Som et led i det igangværende MiFIDII/MiFIR Review har ESMA den 25. september 2020 udsendt en konsultation om funktionen af Organised Trading Facilities (OTF) med høringsfrist den 25. november 2020.

Finans Danmark har i sit høringssvar blandt andet udtrykt bekymring for, at konsultationen dækker over væsentligt mere end OTF’ere, herunder selve definitionen af multilateral handel, som beklageligvis foreslås ændret i meget vidtgående retning. En sådan ændring vil i givet fald kompromittere konkurrencen på værdipapirhandelsområdet i EU, hvilket vil øge kundernes omkostninger og mindske deres valgmuligheder. Finans Danmark foreslår en konkrete ændringer, som kan medvirke til at sikre konkurrencen i Europa.

Helle Søby Thygesen

Daglig leder, Børsmæglerforeningen

For pressehenvendelser

Camilla Thorning