Høringssvar vedr. udkast til forslag til lov om ændring af lov om jordbrugets anvendelse af gødning og om næringsstofreducerende tiltag

Publiceret 14-10-2019

Miljø- og Fødevareministeriet har 26. september 2019 sendt udkast til lov om ændring af lov om jordbrugets anvendelse af gødning og om næringsstofreducerende tiltag (Frivillig ordning om kvælstofreducerende virkemidler, kriterier for anvendelse af brødhvedenormen, delegation af afprøvning af brødhvede samt betaling for afprøvningen) i høring.

Finans Danmark bakker op om videreførelsen af ordninger, der gør det muligt for jordbrugere frivilligt at deltage i den målrettede regulering. Det er dog vigtigt, at der ved frivillige ordninger, som indskrænker jordbrugerens rådighed over eget jordareal, sikres en tilstrækkelig kompensationsordning for den værdiforringelse, der påføres jordbrugeren.

Peter Jayaswal

Direktør for ejendomsfinansiering

Udkast til forslag til lov om ændring af lov om jordbrugets anvendelse af gødning og om næringsstofreducerende tiltag