Høringssvar til EBA om fundingplaner

Publiceret 07-05-2019

Finans Danmark har afgivet høringssvar til den europæiske banktilsynsmyndighed EBA vedrørende guideline om indberetning af fundingplaner.

Fra EBA er lagt op til, at indberetningen af fundingplaner skal ske på konsolideret niveau. En indberetning på konsolideret niveau vil ikke altid give et meningsfyldt billede af institutternes fundingrisici og risikostyring, og der kan være behov for at supplere med indberetning for de enkelte institutter i koncernen. For at undgå den ekstra arbejdsbyrde, som det kan give, ser Finans Danmark gerne, at det nationale tilsyn fastlægger, hvilket niveau der skal indberettes på.

Peter Jayaswal

Direktør for ejendomsfinansiering

Response to Consultation Paper – Draft Guidelines on harmonized definitions and templates for funding plans of credit institutions under Recommendation A4 of ESRB/2012/2

Consultation Paper - Draft Guidelines on harmonised definitions and templates for funding plans of credit institutions under Recommendation A4 of ESRB/2012/2