Høringssvar til bekendtgørelse om finansielle rapporter for danske UCITS

Publiceret 11-10-2019

Finans Danmark har afgivet høringssvar til Finanstilsynets udkast til bekendtgørelse om finansielle rapporter for danske UCITS.

Vi finder det meget positivt, at kravene til ledelsesberetning i årsrapporter for danske UCITS er væsentligt forenklet, idet de er gjort direktivnære.

Kravene til ledelsesberetningen i årsrapporter for UCITS er i dag meget omfattende. Der lægges i bekendtgørelsen op til, at ledelsesberetningen væsentligt forenkles og kan samles for den enkelte UCITS, fx på fælles foreningsniveau, uden særskilt ledelsesberetning for hver enkelt afdeling. Derved kan der undgås de mange gentagelser samt skabes et langt bedre overblik for investor. Denne praksis ses i mange af de nabolande, som Danmark normalt sammenligner sig med.

Nina Trolle Boldt

Kontorchef

Høringssvar til bekendtgørelse om finansielle rapporter for danske UCITS

Udkast til bekendtgørelse om finansielle rapporter for danske UCITS