Høringssvar vedr. vejledning om tilstrækkeligt kapitalgrundlag og solvensbehov for kreditinstitutter

Publiceret 16-10-2018

Finans Danmark har en række ændringsforslag til Finanstilsynets udkast til vejledning om solvensbehov.

Det er vigtigt, at nogle institutter kan følge vejledningen, mens andre, især større institutter, kan anvende egne modeller og fuldt ud følge EBAs retningslinjer på området. Den af Finanstilsynet foreslåede implementeringsdato ligger forud for implementeringsdatoen i EBAs retningslinjer, hvilket indebærer en række praktiske udfordringer. En implementeringsdato i overensstemmelse med EBAs retningslinjer vil derfor være betydeligt mere hensigtsmæssig.

Derudover har Finans Danmark en række bemærkninger til de enkelte bestemmelser i vejledningen.

Anne Reinhold

Chefkonsulent

Høringssvar om vejledning om tilstrækkeligt kapitalgrundlag og solvensbehov for kreditinstitutter

Vejledning om tilstrækkeligt kapitalgrundlag og solvensbehov for kreditinstitutter