Høringssvar vedr. udkast til lovforslag om nøglefærdigt byggeri (almene boliger)

Publiceret 01-12-2018

Transport-, Bygnings- og Boligministeriet har den 15. november 2018 sendt udkast til lovforslag om nøglefærdigt byggeri (almene boliger) i høring.

Finans Danmark er overordnet set meget tilfreds med udkastet til lovforslag, der skaber klarhed på et område, der længe har været præget af en usikker retstilstand. Der er tale om et særdeles komplekst regelområde, hvilket også ses af de meget detaljerede bemærkninger til lovforslaget.

Finans Danmark opfordrer derfor til, at de relevante dele af såvel de almindelige som de specielle bemærkninger udmøntes i en bekendtgørelse, så det bliver klart for alle interessenter – herunder bl.a. kommuner og boligorganisationer - hvordan de skal forholde sig. Herudover giver udkastet anledning til en række tekniske bemærkninger.

Tina Oreskov

Kontorchef

Høringssvar til udkast til lovforslag om nøglefærdigt byggeri

Forslag til lov om ændring af lov om almene boliger m.v. (Tilsagn til nybyggeri opført af privat bygherre)