Høringssvar vedr. Finanstilsynets udkast til vejledning til hvidvaskloven

Publiceret 15-08-2018

Finanstilsynet har den 13. juli 2017 sendt udkast til vejledning om lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme (hvidvaskloven) i høring.

Finans Danmark kvitterer i sit høringssvar for den konstruktive proces, som Finanstilsynet har gennemført i forbindelse med udarbejdelse af udkastet til vejledningen.

Selvom der har været et godt samarbejde, og man er kommet langt med udarbejdelsen af vejledningen, mener Finans Danmark dog, at der stadig er områder i vejledningen, som fremstår uklare, og hvor der er behov for yderligere vejledning og eksempler. Finans Danmark lægger derfor stor vægt på, at vejledningen, som tilkendegivet af Tilsynet, er et dynamisk dokument, som vil skulle opdateres løbende i takt med, at praksis udvikler sig.

Jens Kasper Rasmussen

Seniorkonsulent