Høringssvar til Kommissionens meddelelse ”The Single Market in a changing world”

Publiceret 06-12-2018

Finans Danmark har afgivet høringssvar til Kommissionens meddelelse om ”The Single Market in a changing world”.

Meddelelsen gør status over det indre marked, herunder i forhold til de lovgivningsinitiativer, der er fremsat af Kommissionen i indeværende lovgivningscyklus. I meddelelsen opfordrer Kommissionen Rådet og Europa-Parlamentet til at færdigforhandle de resterende initiativer, hvilket vi overordnet støtter.

Generelt støtter vi således fra Finans Danmarks side arbejdet med at skabe et bedre integreret indre marked i EU til gavn for både borgere og virksomheder. Af særligt vigtige fokusområder for Finans Danmark i meddelelsen kan fremhæves kapitalmarkedsunionen, det digitale indre marked og bæredygtig finansiering.

Jens Kasper Rasmussen

Seniorkonsulent