Nyheder Høringssvar Presse Udgivelser og pjecer Aktiviteter Om os Extranet
English
Logo
  • Aktuelt
    AKTUELLE EMNER
    Bekæmpelse af svindel Bæredygtig finans
    Det digitale samfund Forebyggelse af hvidvask
    Konkurrence Kriminalitet
    NYHEDER
    Nyheder Analyser
    Se alle emner
  • Gode råd
    Bolig & Realkredit
    Forstå dit realkreditlån Køb af bolig Sådan klager du over dit realkreditinstitut Den danske realkreditmodel
    Bank & privatøkonomi
    Lån i banken Forbered din finansielle fremtid Adgang til kontanter Indsigelse ved brug af betalingskort Sådan skifter du bank Sådan opretter du en erhvervskonto Sådan klager du over din bank Sammenlign bankernes priser Gældsrådgivning Derfor spørger banken om ID
    Investering
    Investering - om at investere Investeringsfonde Sådan klager du over din investeringsfond Investering i aktier og obligationer Skat og investering
    Det digitale samfund
    Sikkerhed på nettet Stop bankrøveriet i din egen stue
    Se alle gode råd
  • Tal & data
    Bolig & Realkredit
    Boligmarkedsstatistikken Boligudbudsstatistik Udlånsstatistik Restancer Flere tal om realkredit Udgivelseskalender for statistikker
    Bank & økonomi
    Finanssektorens bidrag til samfundet Svindel med netbank og betalinger Regnskabs- og nøgletal Kriminalitet og hvidvask Institutter, filialer & ansatte
    Renter
    Aktuel rente ved udbetaling af ratepension De danske referencerenter Ny risikofri referencerente for det danske kronemarked
    Investering
    Afkast, risiko og omkostninger Lukkede fonde Active share and tracking error Forklaring til statistikker Statistikker i Excel
  • Fagområder
    Fagområder
    Analyse Bank Europapolitik
    Investering Kapitalmarked Realkredit
  • Vælg site
    Arbejdsgiver
  • Aktuelt
    AKTUELLE EMNER
    Bekæmpelse af svindel Bæredygtig finans
    Det digitale samfund Forebyggelse af hvidvask
    Konkurrence Kriminalitet
    NYHEDER
    Nyheder Analyser
  • Gode råd
    Bolig & Realkredit
    Forstå dit realkreditlån Køb af bolig Sådan klager du over dit realkreditinstitut Den danske realkreditmodel
    Bank & privatøkonomi
    Lån i banken Forbered din finansielle fremtid Adgang til kontanter Indsigelse ved brug af betalingskort Sådan skifter du bank Sådan opretter du en erhvervskonto Sådan klager du over din bank Sammenlign bankernes priser Gældsrådgivning Derfor spørger banken om ID
    Investering
    Investering - om at investere Investeringsfonde Sådan klager du over din investeringsfond Investering i aktier og obligationer Skat og investering
    Det digitale samfund
    Sikkerhed på nettet Stop bankrøveriet i din egen stue
  • Tal & data
    Bolig & Realkredit
    Boligmarkedsstatistikken Boligudbudsstatistik Udlånsstatistik Restancer Flere tal om realkredit Udgivelseskalender for statistikker
    Bank & økonomi
    Finanssektorens bidrag til samfundet Svindel med netbank og betalinger Regnskabs- og nøgletal Kriminalitet og hvidvask Institutter, filialer & ansatte
    Renter
    Aktuel rente ved udbetaling af ratepension De danske referencerenter Ny risikofri referencerente for det danske kronemarked
    Investering
    Afkast, risiko og omkostninger Lukkede fonde Active share and tracking error Forklaring til statistikker Statistikker i Excel
  • Fagområder
    Fagområder
    Analyse Bank Europapolitik
    Investering Kapitalmarked Realkredit
  • Arbejdsgiver
  • Nyheder
  • Høringssvar
  • Presse
  • Udgivelser og pjecer
  • Aktiviteter
  • Om os
  • Extranet
  • Du er her:
  • Forside
  • Nyheder
  • Rundspørge: Hvad mener danskerne om banken

Rundspørge: Hvad mener danskerne om banken

Publiceret 24-11-2016
Rundspørge: Hvad mener danskerne om banken
Det viser en befolkningsundersøgelse, som Finansrådet og Finansforbundet i samarbejde med konsulenthuset Loyalty Group har foretaget blandt et repræsentativt udsnit af de danske bankkunder.
 


Fire ud af fem bankkunder siger i undersøgelsen, at de er tilfredse med deres bank. Af de kunder, der vælger at skifte bank, mener fire ud af fem, at det har været en nem og tilfredsstillende oplevelse. Næsten ni ud af ti siger, at der ikke har været noget at klage over i banken. Og af dem, der har valgt at klage over noget, siger tæt på halvdelen, at deres klage blev håndteret seriøst og professionelt. 
 
Ifølge Finansrådets direktør Ulrik Nødgaard skal undersøgelsen blandt andet bruges til at give et mere nuanceret billede af, hvordan kunderne ser på bankerne.
 
-Opfattelsen af banksektoren kan til tider virke harsk, men når vi spørger folk er billedet heldigvis mere nuanceret. Der er flere gode takter, end vi turde håbe, selvom der selvfølgelig også er steder, hvor vi kan gøre det bedre, siger Ulrik Nødgaard.
 
Det er især rådgivningen i banken, der giver tilfredse kunder. Undersøgelsen viser nemlig, at de bankkunder, der har modtaget rådgivning inden for det seneste år, er mere tilfredse med deres bank end den gennemsnitlige bankkunde.
 

-Den enkelte kunde er grundlæggende mere tilfreds end det indtryk, man ellers får af sektorens image i offentligheden. Det skyldes ikke mindst de medarbejdere, som kunden møder i banken. Undersøgelsen understreger, at rådgivning er en kerneydelse, som skaber større loyalitet og en oplevelse af værdi for pengene hos kunderne, siger Kent Petersen, formand i Finansforbundet.
 
Se undersøgelsen her >
 
Om undersøgelsen:
BrancheIndex Bank 2016 er gennemført af Loyalty Group
Undersøgelsen er gennemført i oktober og november 2016.
Undersøgelsens 4.400 deltagere har besvaret et webbaseret spørgeskema og er udvalgt blandt Loyalty Groups interviewpanel på i alt 130.000 skandinaviske privatpersoner.

Følg Finans Danmark

Finans Danmark  Amaliegade 7  1256 København K  Tlf.: 3370 1000  mail@finansdanmark.dk

  • Nyhedsbrevstilmelding
  • Cookiepolitik
  • Disclaimer
  • Privatlivspolitik