Høringssvar - indefrysning af energiregninger

Publiceret 28-09-2022

Finans Danmark har afgivet høringssvar til forslag til lov om en indefrysningsordning for stigende energiregninger med tilhørende statslige lån.

Finans Danmark anerkender fuldt ud, at de store stigninger i energipriserne medfører store økonomiske udfordringer for mange danske familier og virksomheder. Dermed er det også naturligt, at man fra politisk hold gennemfører tiltag, der understøtter de familier og virksomheder, som uforvarende er kommet i en meget svær situation.

Det er Finans Danmarks grundlæggende synspunkt, at politiske tiltag så vidt muligt skal målrettes dem, der ikke kan finde løsninger på almindelige markedsvilkår.

Niels Arne Dam

Cheføkonom, Analysedirektør