Høringssvar til EU-Kommissionens høring om revidering af direktivet om forvaltere af alternative investeringsfonde

Publiceret 04-02-2021

Finans Danmark afgav i fredags høringssvar til EU-Kommissionens høring om revidering af direktivet om forvaltere af alternative investeringsfonde.

Revideringen af direktivet om forvaltere af alternative investeringsfonde er en glædelig nyhed, selvom Finans Danmark samlet set ikke ser behov for store ændringer af direktivet, som på mange måder er velfungerende for sektoren. Direktivet om forvaltere af alternative investeringsfonde er med til at skabe en god lovgivningsmæssig og tilsynsmæssig ramme for forvaltning og markedsføring af alternative investeringsfonde, og det er vigtigt, at fokus bevares på god gennemsigtighed af forvalterens aktiviteter og de fonde, som de forvalter.

Trine Kok Khalborg

Seniorkonsulent

For pressehenvendelser

Camilla Thorning